LADY’S CHOICE #KeepingItReal DENGAN SAPUAN AYAM DAN TUNA BARU

Lady’s Choice telah melancarkan rangkaian produknya yang terbaru iaitu Lady’s Choice Meaty Spread yang didatangkan dalam dua varian, Sapuan Ayam dan Sapuan Tuna. 

Selain daripada menjadi sapuan yang pertama seumpamanya di Malaysia, Sapuan Ayam dan Sapuan Tuna Lady’s Choice diperbuat menggunakan ramuan-ramuan sebenar seperti ayam dan tuna segar yang kaya dengan khasiat serta kedua-dua sapuan ini mengandungi kebaikan Omega 3.

Walaupun menjadi seseorang ibu itu mempunyai ganjaran yang tersendiri, ia turut datang dengan pelbagai cabaran, terutama sekali dalam memenuhi tanggapan masyarakat tentang erti sebenar keibuan. Ibu moden dilihat perlu bijak mengatur kerjayanya, menyediakan hidangan yang seimbang, membuat kerja rumah dan menjaga anak-anak mereka setiap masa. 

Realitinya, menjadi seorang ibu adalah sukar dan tidak ramai ibu bersuara mengenainya. Oleh itu, bersempena dengan pelancaran Lady’s Choice Meaty Spread, Lady’s Choice juga melancarkan kempen #KeepingItReal .

Kempen #KeepingItReal menyasarkan untuk mengajak para ibu di Malaysia berkongsi keluh-kesah mereka sambil menyatakan sokongan dengan menceritakan kisah serta dugaan sebenar yang dialami oleh para ibu.

Sewaktu siri Sesi Instagram Live yang diadakan dengan kerjasama para ibu dari kalangan personaliti terkenal, jenama ini berusaha untuk menggalakkan perbincangan berkisarkan realiti yang dihadapi oleh para ibu dan  membantu mereka dengan memberikan penyelesaian yang benar-benar dapat membantu mengurangkan kesibukan di waktu pagi dengan Lady’s Choice Meaty Spread.

“Memang betul, para ibu sering mengalami rasa bersalah dan ramai diantara mereka berasa tertekan dan sukar menghadapinya. Oleh itu, menerusi kempen #KeepingItReal ini, kami mahu menggalakkan para ibu bersuara dan berkongsi pengalaman serta cabaran yang dilalui oleh mereka, terutamanya semasa menyediakan hidangan cepat namun berkhasiat untuk anak-anak mereka di waktu pagi. 

Kami mahu meyakinkan para ibu bahawa Lady’s Choice sentiasa bersama-sama dengan mereka dalam mengharungi perjalanan ini dan berazam untuk meringankan rasa bersalah para ibu dengan memberikan produk yang cepat namun berkhasiat untuk anak-anak mereka,” kata Pengurus Pemasaran Makanan Unilever (Malaysia) Holdings Sdn. Bhd. Siti Suhaila Abd Hamid. 

Sebagai sebahagian daripada kempen ini, Lady’s Choice turut menjemput pakar terapi perkahwinan dan keluarga, Charis Wong (Pakar Kaunseling Psikologi) untuk berkongsi pendapat beliau mengenai perkara ini dan memberikan para ibu ilmu pengetahuan yang tidak ternilai bagi membantu mereka mengharungi situasi ini.

“Umum mengetahui bahawa apa yang berlaku di waktu pagi akan mempengaruhi seluruh hari berkenaan. Walau bagaimanapun, kebanyakan ibu tidak kira di mana sahaja, pagi boleh menjadi agak huru-hara kerana perlu menyediakan sarapan, memandangkan ia adalah hidangan paling penting untuk anak-anak.

Oleh itu para ibu perlu mencari penyelesaian yang seimbang dalam menangani permasalahan ini. Ada beberapa langkah mudah yang boleh diambil oleh para ibu bagi menguruskan waktu pagi mereka dan kekal fokus, sambil menikmati detik istimewa yang dapat mengeratkan lagi hubungan dengan anak-anak mereka sebelum semuanya keluar rumah.”  

  1. Mulakan rutin pagi esok pada malam sebelumnya terutama sekali jika anda tidak suka bangun pagi seperti saya. Sediakan pakaian, bungkuskan atau siapkan bekalan untuk sarapan dan makan tengah hari pada malam sebelumnya, sediakan semua barang keperluan seperti botol air minuman dan pelitup muka di atas meja agar mudah diambil sebelum keluar rumah. Latih anak-anak anda agar menyiapkan beg dan pakaian seragam sekolah pada malam sebelumnya.

2.    Lakukan ritual di waktu pagi yang bermakna diri anda dan anak-anak anda. Aktiviti yang menenangkan jiwa seperti solat, sembahyang, meditasi, mengucapkan syukur atau sekadar melakukan senaman pernafasan secara mendalam adalah cara yang terbaik untuk memulakan hari yang tenang dan fokus. Amalan seperti berdoa, berbincang tentang rancangan atau matlamat harian, serta sekadar berbual ringan dengan anak-anak anda ketika menaiki kereta menuju ke sekolah juga boleh menjadi ritual yang bermakna.    

3. Pilih sarapan yang kaya dengan protein, dan kurang lemak, karbohidrat dan gula diproses yang tidak baik untuk kesihatan. Pakar kesihatan telah lama menyarankan tentang kelebihan mengambil sarapan protein tinggi berbanding mengambil sebahagian besar protein harian di penghujung hari.Namun, akibat kesibukan di waktu pagi, kita lebih cenderung untuk mengambil sarapan yang mudah didapati oleh kita, yang selalunya rendah protein.

Suhaila menambah, “Kebanyakan ibu mengalami rasa bersalah kerana mereka mahu menyediakan sarapan yang berkhasiat untuk anak-anak mereka namun ia memerlukan lebih masa dan usaha, yang tidak mampu dipenuhi oleh kita, terutama sekali ketika ini di mana ramai  ibu berkerjaya yang masih perlu bekerja dari rumah sedangkan anak-anak mereka telah kembali bersekolah. 

Oleh itu, mereka terpaksa mencari alternatif mudah seperti memberikan anak-anak makanan rapu, biskut yang rendah nilai khasiatnya, yang selalunya tidak menyihatkan. 

Kami percaya bahawa Sapuan Ayam dan Sapuan Tuna Lady’s Choice yang mudah, sedap lagi berkhasiat dapat membantu meringankan beban para ibu di Malaysia yang sentiasa sibuk di waktu pagi dan memudahkan mereka menyediakan sarapan yang berkhasiat.”

Para ibu kini boleh mendapatkan Sapuan Ayam dan Sapuan Tuna Lady’s Choice di semua pasar raya besar, pasar raya hiper dan kedai serbaneka di seluruh negara, masing-masing pada harga RM8.50 untuk botol 220ml. 

Untuk mempelajari bagaimana anda boleh menggunakan sapuan pelbagai guna ini bagi menyediakan hidangan yang cepat dan berkhasiat untuk anak-anak anda, 

sila layari https://www.nakmakanapa.com.my/produk/ladys-choice-sapuan-ayam/ atau https://www.nakmakanapa.com.my/produk/ladys-choice-sapuan-tuna/.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Sesi Instagram Live #KeepingItReal yang akan datang, sila ikuti @Lady’sChoiceMY.

(Visited 2,977 times, 1 visits today)

Back to top