7 Khasiat Daun Durian Belanda Luar Biasa

Khasiat Daun Durian BelandaKhasiat Daun Durian Belanda.Tahukah anda daun durian belanda mempunyai zat yang baik dan cukup efektif untuk membunuh semua jenis sel kanser dan tumor, termasuk kanser payudara, prostat dan kanser usus besar.

 

Durian Belanda atau nama latinnya Annona Muricat L, adalah sejenis tumbuhan yang berasal dari Karibia , Amerika Selatan dan Amerika Tengah yang sememangnya sering dijumpai di Malaysia.

Khasiat Daun Durian Belanda

Khasiat daun durian belanda untuk kesihatan memang banyak, selain rasa buahnya yang enak. Buah durian belanda mempunyai isi yang tebal  dan berwarna putih ini kaya dengan antioksidan serta memiliki kandungan vitamin C yang tinggi.

 

Baca juga: Dapatkan teh daun belanda di sini.

 

Berikut Beberapa Khasiat Daun Durian Belanda:

 

  1. Mencegah Dan Mengubati Kanser

Ambil 10 helai daun durian belanda yang sudah tua. Kemudian rebuslah dengan 3 gelas air. Biarkan sehingga mendidih dan surut sehingga menjadi segelas air sahaja. Minum dua kali sehari, selama dua minggu atau sehingga kanser yang dihidapi itu sembuh.

 

  1. Sakit PinggangKhasiat Daun Durian Belanda

Ambillah 20 helai daun durian belanda. Kemudian rebus dengan sukatan 5 gelas air. Biarkan sehingga mendidih dan tinggal sebanyak 3 gelas sahaja. Setelah itu, minumlah ¾ gelas air rebusan tersebut sekali sehari.

 

  1. Menguatkan Daya Ketahanan Tubuh

Khasiat daun durian belanda juga mampu menguatkan daya ketahanan tubuh. Ambil 5 helai daun durian belada. Rebus dengan sukatan 4 gelas air. Biarkan mendidih dan biarkan sehingga menjadi 1 gelas.Minumlah sehari sekali.

 

  1. Mengatasi Diabetis

Untuk mengatasi diabetis atau penyakit kencing manis, minumlah air rebusan daun durian belanda sehingga kadar gula dalam darah anda betul-betul stabil. Khaisat daun durian belanda boleh menurunkan kadar gula dalam darah.

 

  1. Menurunkan Tekanan Darah Tinggi

Hipertnesi atau penyakit darah tinggi merupakan salah satu faktor mengundang penyakit strok.Sekiranya anda sudah memiliki tanda-tanda penyakit tersebut,sebaiknya minum air rebusan daun durian belanda untuk menstabilkan tekanan darah anda.

 

  1. Mengatasi Buasir

Untuk mengatasi masalah buasir, ambil 10 helai daun durian belanda tua. Kemudian rebus dengan 3 gelas air, didihkan sehingga menjadi 1 gelas. Setelah suam, minumlah sekali sehari sehingga penyakit buasir sembuh.

Khasiat Daun Durian Belanda

  1. Mengubati Sakit Urat/Saraf

Khasiat daun durian belanda dapat membantu mengubati sakit urat atau sakit saraf.Rebus 10 helai daun durian belanda tua, tetapi warnanya masih hijau pekat. Cuci bersih dan setelah itu rebus dengan sukatan 2 gelas air, didihkan biarkan menjadi 1 gelas.Minumlah dua kali sehari, pagi dan petang untuk mendapatkan khasiat sebenarnya.

Leave a Reply